به سادهترین روش صورتحسابهای الکترونیک خود را در سامانه امنپرداز معتمد ایرانیان صادر و به کارپوشه خود ارسال کنید.
با صورتحساب الکترونیک، شما میتوانید اقلام درآمد و هزینههای خود را در سامانه آنلاین وارد کرده و محاسبات مالیاتی لازم را بهصورت خودکار انجام دهید. این سیستم امکان ثبت و انتقال اطلاعات مالیاتی بهصورت رمزنگاریشده را فراهم میکند تا حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران حفظ شود.
صورتحساب الکترونیک دارای مزایای فراوانی است. این سیستم سرعت و کارآیی فرآیند مالیاتی و محاسباتی را افزایش میدهد. با صورتحساب الکترونیک، امکان دسترسی آسان و بهروز به اطلاعات مالی فراهم میشود. خطاها و نقصهای احتمالی در محاسبات به حداقل میرسد. با استفاده از سامانه امنپرداز به سادگی فقط در دو گام در بستری کاملا امن، امکان ارسال صورتحسابهای الکترونیک فراهم شده است. در ادامه، مراحل صدور و ارسال صورتحساب الکترونیک در سامانه امنپرداز آمده است.
افزودن کالا/خدمات به صورت تکی:
فیلد شناسه کالا/خدمات: شناسهی مربوط به کالا/خدمات خود را وارد نمایید. این فیلد اجباری است؛ با گرفتن استعلام شناسهی کالا/خدمت؛ فیلد نوع کالا/خدمت به همراه فیلد درصد مالیات بر اساس مشخصات شناسه کالا/خدمت به طور خودکار پرخواهد شد.
فیلد واحد: واحد کالا خود را وارد نمایید. خدمات فاقد واحد می باشد. (اختیاری)
فیلد تعداد/مقدار و فیلد قیمت واحد نیز اختیاری است.
با انتخاب گزینه «دارای تخفیف» در بخش اطلاعات تکمیلی، فیلدهای مرتبط فعال شده و میتوانید اطلاعات مربوطه را وارد کنید.
فیلد توضیحات: در صورتی که کالا/خدمات شما نیاز به توضیحاتی دارد می توانید در این قسمت آن را لحاظ کنید.
همچنین می توانید با زدن دکمه انتخاب عکس، برای کالا/خدمات خود تصویر بارگذاری نمایید. با زدن دکمه ثبت و تایید، کالا/خدمات شما به لیست کالا/خدمات افزوده شده است. در این بخش میتوانید کالا/خدمات ایجاد شده خود را ویرایش و یا حذف و یا غیرفعال کنید.
افزودن کالا/خدمات به صورت دستهای:
جهت ورود دستهای کالا/خدمات، با دریافت نمونه فایل اکسل و تکمیل اطلاعات ستون های آن، کالا/خدمات خود را به تعداد دلخواه در هر بارگذاری، وارد نمایید. در اکسل دریافتی تکمیل ستون شناسه کالا/خدمات اجباری است.
در صورتی که کالا یا خدمات مشمول مالیات است درصد مالیات را بدون % وارد نمایید. در صورتی که معاف از مالیات است، سطر مربوطه نیاز به پر کردن ندارد.
در اکسل نمونه دریافت شده ، ردیف اول شامل راهنمای بارگذاری اطلاعات در اکسل می باشد و لازم به حذف آن نیست. در صورت حذف ردیف راهنما، بارگذاری اکسل با خطا مواجه خواهد شد.
جهت افزودن اطلاعات خریداران خود، می توانید هم به صورت تکی و هم به صورت دسته ای از طریق بارگذاری فایل اکسل اقدام نمایید.
افزودن خریدار به صورت تکی:
در این حالت ابتدا نوع خریدار حقوقی و یا حقیقی خود را انتخاب نمایید.
خریدار حقوقی: در صورتی که خریدار شما حقوقی است تکمیل فیلدهای نام شرکت/ شناسه اقتصادی/ کد پستی اجباری است.
خریدار حقیقی : در صورتی که خریدار شما حقیقی است تکمیل فیلدهای نام/ نام خانوادگی/ شماره ملی/ کد پستی اجباری است.
افزودن خریدار به صورت دسته ای:
جهت ورود دسته ای خریدارها، با دریافت فایل اکسل نمونه و تکمیل اطلاعات ستونهای آن، خریدارهای خود را به تعداد دلخواه در هر بارگذاری، وارد نمایید.
در خریدار حقوقی تکمیل ستون های نام شرکت/ شناسه اقتصادی/ نوع خریدار/ کد پستی اجباری است.
در خریدار حقیقی تکمیل ستون های نام/ نام خانوادگی/ شناسه ملی/ کد پستی اجباری است.
پس از تکمیل اکسل خریدارها در قسمت بارگذاری دستهای، انتخاب فایل اکسل را زده و پس از آن با زدن دکمه ارسال، تمامی خریدارهای خود را به طور یکجا بارگذاری نمایید.
در اکسل نمونه دریافت شده، ردیف اول شامل راهنمای بارگذاری اطلاعات در اکسل میباشد و لازم به حذف آن نیست. در صورت حذف ردیف راهنما، بارگذاری اکسل با خطا مواجه خواهد شد. در فیلدهای بعدی، قیمت هر واحد کالا یا خدمت و تعداد یا مقدار و عدد تخفیف آن را وارد نمایید. سپس دکمه افزودن را زده و کالا/خدمات خود را لیست مشاهده نمایید.
ابتدا نوع صورتحساب، نوع الگو و سپس نوع خریدار خود را انتخاب نمایید. بسته به انتخاب نوع صورتحساب و هر الگو؛ فیلدهای مربوط به آن الگو برای شما فعال میشود.
در مرحله بعد، خریدار مورد نظر خود را از میان خریدارانی که قبلاً ثبت نمودهاید، انتخاب نمایید. پس از انتخاب خریدار، در بخش بعدی، کالا/خدمات مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
پس از تکمیل اطلاعات صورتحساب، با زدن دکمه «ذخیره صورتحساب»، صورتحساب ایجاد شده و در قسمت پیشخوان گزینه «صورتحسابها» قابل مشاهده است وامکان ویرایش و حذف و مشاهده وجود دارد. در این قسمت، صورتحساب تنها در پلتفرم سامانه ثبت شده است و به کارپوشه مالیاتی ارسال نشده است.
جهت ارسال به کارپوشه مالیاتی میبایست دکمه «ثبت در کارپوشه» را زده و یا هر برای ارسال گروهی تعداد از صورتحسابهای مورد نیاز را انتخاب کرده و با زدن دکمه «ثبت صورتحسابهای انتخاب شده در کارپوشه» صورتحسابها را ارسال کنید. در ادامه صورتحساب در وضعیت « نیاز به استعلام» قرارگرفته و با انتخاب این دکمه، در صورتی که صورتحساب دارای خطا باشد در مرحله استعلام خطای آن نمایش داده شده و صورتحساب در وضعیت صورتحسابهای نیازمند به بررسی قرار میگیرد. در صورتی که پیام «با موفقیت در کارپوشه ثبت گردید» را نمایش دهد به این معنی است که صورتحساب، به کارپوشه مالیاتی ارسال و ثبت شده است؛ صورتحساب در کارپوشه مالیاتی شما قابل مشاهده است.